Та цэцэрлэгийнхээ нэгдсэн төлөвлөгөөг боловсруулах болон шинэчлэхийг хүсвэл бид дараах төлөвлөгөөг санал болгож байна.
СУРГАЛТЫН ЗОРИЛГО, ЗОРИЛТ
Зорилго:
Бага насны хүүхэд бүр бие, оюун ухаан, сэтгэлээр эрүүл өсөн бойжих, өөрийн онцлог, бүтээлч үйлээрээ хөгжих, бие бялдар, танин мэдэхүй, нийгэмшихүйн чадамжийг хөгжүүлэхэд дэмжлэг үзүүлнэ.
Зорилт:
МАТЕМАТИКИЙН ЭНГИЙН ТӨСӨӨЛӨЛ
1-р түвшин
1.Нэг ба олныг ялгах
- Нэг эд зүйл, хүн, амьтныг заагаад “Хэдэн ... байна вэ?” гэж асуухад хариулна.
-“Багшдаа олон тоглоом (бөмбөг, машин гэх мэт), эд зүйл (харандаа, халбага гэх мэт) аваад ир дээ?” гэхэд олныг авч ирнэ.
- Нэг нэг бөмбөгийг нийлүүлж, олон болгоно.
2. Хэмжих, хэмжээг ялгах
Эд юмсыг хэмжээгээр нь (том, жижиг) ялгаж заах, нэрлэх
-Аавын гар том, миний гар жижиг, том бөмбөг, жижиг бөмбөг, багшийн сандал том, миний сандал жижиг гэх мэтээр том, жижгийн ялгааг хэлнэ.
- Хэмжээгээрээ эрс ялгаатай тоглоом (том, жижиг бөмбөг, хүүхэлдэй гэх мэт), эд юмсыг ижил ижлээр нь сагсанд хийнэ, тавиурт байрлуулна.
-Том хайрцаг дотор жижиг хайрцгийг хэмжээгээр нь дараалуулан хийнэ.
-Суварган тоглоомыг давхарлан тавьж өрж тоглоно.
-Том машинд том бамбаруушийг, жижиг машинд жижиг хүүхэлдэйгээ суулгах гэх мэтээр тоглоно.
-Олон хүний зураг харуулаад, Олон хүн байна уу, цөөн хүн байна уу? гэж асуухад тохирох хариулт өгнө.
3. Хэлбэр дүрс, өнгийг тодорхой- лох
Эд зүйлсийг ижлээр нь ялгах, нэгийг нөгөөд оноох
-Савтай дүрснээс дугуй дүрсийг авч дугуй дүрсний зурагтай сагсанд хийнэ.
-Адил зүйлсийг олно, хамтад нь тавина.Жишээ нь: Бөмбөг, машинуудыг тус тусад нь тавих.
-Гурвалжин, дөрвөлжин, дугуй дүрсийг ялган таньж, тохирох хивэнд хийж тоглоно.
-Янз бүрийн хэлбэр дүрстэй соронзон (лего) өрж байгуулах, угсрах тоглоомоор тоглоно
-Өрж байгуулах тоглоомыг адилхан өнгө (улаан, шар, хөх зэрэг)-өөр тэмдэглэсэн тавиурт хураана.
-Зааврын дагуу дөрвөлжин, дугуй, гурвалжин дүрсээр энгийн зүйл (ор, хашаа, байшин гэх мэт) бүтээнэ.
4.Орон зайг баримжаалах
“дээр”, “доор", “гадаа”, “гэрт” гэсэн байрлал заасан үгийг ойлгох, хэрэглэх
-Ширээн дээр тавиарай, сандал дээр суугаарай, орон доогуур орж нуугдаарай, гадаа гарч тоглоцгооё гэх мэт байрлал заасан үгийг ойлгож биелүүлнэ.
-Ширээн дээр юу байна вэ?, Ширээн доор юу байна вэ? гэх мэт асуултад хариулна
Өөрийн бие эрхтнийг заана, нэрлэнэ.
-Эд зүйлсийн байрлалыг асуухад заана. Жишээ нь: Орон дээр хүүхэлдэй байна, тавиур дээр аяга байна гэх мэт.
-Гэрт хэн хэн байна вэ? Хэн гэрийн гадаа байна вэ? зэрэг асуултад хариулна.
-Хувцас, эд зүйлсийг хэлсэн байрлалд тавина. Жишээ нь: Сандал дээр хувцсаа тавиарай, Сандал дооргутлаа тавиарай.
НИЙГЭМШИХҮЙН ХӨГЖИЛs
ХӨДӨЛГӨӨН, ЭРҮҮЛ МЭНД
ХЭЛ ЯРИА
БАЙГАЛЬ, НИЙГМИЙН ОРЧИН
ХӨГЖИМ, ДҮРСЛЭХ УРЛАГ
ХӨДӨЛГӨӨН, ЭРҮҮЛ МЭНД СУРГАЛТЫН ХӨТӨЛБӨР
гэх мэт төрлүүдийг 1-3 төвшинд хөгжүүлэх /бүлэг бүрээр/ хөтөлбөрийг дэлгэрэнгүй боловсруулсан ба Эрхлэгч та шууд батлан /цэцэрлэг/ байгууллага дээрээ хэрэгжүүлэх боломжтой.
Хуудас-66